Wie ben ik?

Sinds 2000 werk ik als remedial teacher in Vught. Ik ben begonnen als docent Frans en Engels. In 2003 heb ik de remedial teacher opleiding afgerond. Ik heb op verschillende middelbare scholen gewerkt als remedial teacher en als dyslexie coördinator. Op een van deze scholen heb ik het dyslexiebeleid helpen opzetten. Ondertussen werk ik nog steeds met veel voldoening als remedial teacher specialist VO. De afgelopen jaren heb ik me verder verdiept in de problematiek die leerlingen ervaren rondom begrijpend lezen en het oplossingsgericht werken. Door oplossingsgericht werken, ga ik ervan uit dat er meerdere oplossingen zijn en dat de leerling daarin leidend is.

Naast leerlingen van de onder- en bovenbouw van het voortgezet onderwijs, begeleid ik ook leerlingen van groep 8. Indien gewenst kom ik op locatie.  

Carlette Loning  2e graads docent Frans en Engels  –  Remedial Teacher VO 


Visie op onderwijs en begeleiding

  • Ik geloof in de kracht van het kind.
  • De leerling staat centraal.
  • Er wordt gekeken naar de manier van werken die bij de leerling past, naar zijn kwaliteiten, mogelijkheden en naar de sociaal-emotionele ontwikkeling.
  • Door oplossingsgericht te werken, wordt er gefocust op de oplossing.
  • Ieder kind ontwikkelt zich in zijn eigen tempo.
  • Samenwerking met ouders en school en docenten versterkt het resultaat.
  • Het lijntje kan niet altijd gespannen blijven.
  • Inzet en goede communicatie zijn key factoren in de begeleiding